23 Ιαν 2009

Ενημερωτική εκδήλωση στο σχολείο μας

Σήμερα πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα τελετών του σχολείου, ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: "Μαθαίνω για το αίμα μου και την αιμοδοσία", την οποία παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές του σχολείου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σύλλογο εθελοντών αιμοδοτών Κοζάνης και ο στόχος της ήταν να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές για το θέμα της εθελοντικής αιμοδοσίας.

Ο εκπαιδευτικός παράδεισος της Φινλανδίας

Προχθές στην εκπομπή Έρευνα’ του Παύλου Τσίμα παρουσιάστηκαν οι διαφορές των εκπαιδευτικών συστημάτων μεταξύ Φιλανδίας και Ελλάδας. Τεράστιες διαφορές που επιβεβαιώνουν την έρευνα του ΟΟΣΑ ότι η χώρα μας από την 33η πήγε στην 42η θέση στο χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα ανά τον κόσμο. Ένα πρόγραμμα βαρύ, μπερδεμένο, ανούσιο, που εγκλωβίζει τους μαθητές και εγείρονται ακολούθως κατά του σχολείου μετά τους μήνες διαβάσματος και φουσκωμένης ύλης.

Αντίθετα στην Φινλανδία βλέπεις τα σχολεία, τις εγκαταστάσεις, τις τάξεις με τους διαδραστικούς πίνακες και πως είναι οργανωμένα το σχολεία με την υποστήριξη των ΤΠΕ και αναρωτιέσαι γιατί ο Γιαν που γεννήθηκε στη Φιλανδία, έχει όλες τις προδιαγραφές για να γίνει ένας ευτυχισμένος ενήλικας και η Η Βανέσα στην Ελλάδα αισθάνεται ενοχές όταν ξεκλέβει λίγο χρόνο για να παίξει βόλευ. Κάντε κλικ στη φωτογραφία για να δείτε το 1ο μέρος της εκπομπής στο YouTube όπου υπάρχει και η υπόλοιπη εκπομπή. Περιμένουμε να δούμε τα σχόλιά σας!!!

12 Ιαν 2009

Δεξιότητες για τη ζωή.

Ο Tony Wagner, καθηγητής του Harvard παρουσίασε μια λίστα από επτά πολύ ουσιώδεις δεξιότητες που χρειάζονται οι μαθητές για να επιτύχουν στον σύγχρονο κόσμο της πληροφορίας και επικοινωνίας, οι οποίες βρίσκονται στο βιβλίο του με τίτλο: “The Global Achievement Gap: Why Even Our Best Schools Don’t Teach the New Survival Skills Our Children Need–And What We Can do About It“.

Οι μαθητές, πριν αποφοιτήσουν, θα πρέπει να διαθέτουν δεξιότητες, όπως:

  1. Επίλυση προβλήματος και κριτική σκέψη
  2. Συνεργασία σε δίκτυα και ηγετικές δυνατότητες βάσει επιρροής
  3. Ευστροφία και προσαρμοστικότητα
  4. Πρωτοβουλία και επιχειρηματικό πνεύμα
  5. Αποτελεσματική επικοινωνία γραπτή και προφορική
  6. Ικανότητες πρόσβασης και ανάλυσης πληροφορίας
  7. Περιέργεια και φαντασία

Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο του στο eSchoolNews, κλικ εδώ

9 Ιαν 2009

Το πορτρέτο του 2009

Μετά το δίσεκτο 2008, επιστρέφουμε στο κοινό 2009, με τις 365 μέρες και τον Φεβρουάριο στις 28 ημέρες.
Το 2009 έχει ανακηρυχθεί από τη διεθνή κοινότητα:
* Διεθνές Ετος Αστρονομίας, καθώς συμπίπτει με τα 400 χρόνια από την πρώτη καταγεγραμμένη αστρονομική παρατήρηση με τηλεσκόπιο, που έκανε ο Γαλιλαίος, και με την έκδοση του εμβληματικού βιβλίου του Γιοχάνες Κέπλερ «Νέα Αστρονομία».

* Διεθνές Ετος Φυσικών Ινών. Θα επισημανθεί η αξία των φυσικών ινών, που προέρχονται από ζώα και φυτά και έχουν μια ευρεία γκάμα εφαρμογών στην καθημερινή ζωή.

* Το 2009 είναι το Ετος Χάιντν στη μουσική, καθώς συμπληρώνονται 200 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου Αυστριακού συνθέτη Φραντς Γιόζεφ Χάιντν, με την καθοριστική συμβολή στην εξέλιξη της δυτικής μουσικής. Η Βιέννη και το Λονδίνο, δύο πόλεις στις οποίες έζησε και έγραψε μερικά από τα σπουδαιότερα έργα του, θα τον τιμήσουν δεόντως.



* Τα ελληνικά γράμματα γιορτάζουν φέτος τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Γιάννη Ρίτσου.