17 Σεπ 2008

Ανθολόγιο ή διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου;

Έντονος προβληματισμός επικρατεί για το μάθημα των Νεοελληνικών Λογοτεχνικών Κειμένων. Ο αρθρογράφος παρακάτω επιχειρηματολογεί υπέρ της δεύτερης επιλογής. Ποια είναι η δική σας γνώμη;

"Σε μια εποχή όπου τα παιδιά μας δεν μπορούν να συγκεντρωθούν εύκολα επειδή έχει διεισδύσει στην κοινωνία μας η τεχνολογία, η ανθολογία ενισχύει τη διάσπαση της σκέψης. Η ανθολογία, που παρέχει διάσπαρτες πληροφορίες ιστορικές και βιογραφικές, είναι από τη φύση του αποσπασματικό έργο. Δεν μπορεί η ανάγνωση οποιασδήποτε ανθολογίας να δώσει στο παιδί εκείνα τα ουσιαστικά στοιχεία που δίνει η ανάγνωση ενός ολόκληρου βιβλίου. Ποια είναι αυτά; Η συγκέντρωση, η προσήλωση, η σκέψη, η παρακολούθηση της εξέλιξης μιας πλοκής, η χρήση της γλώσσας, η ορθογραφία. Οπως μας έχουν πει οι ειδικοί (και το γνωρίζει ο κάθε γονιός) η ανάγνωση σε μικρές ηλικίες οδηγεί στη βελτίωση των διανοητικών ικανοτήτων των παιδιών."

Διαβάστε τη συνέχεια στην "Καθημερινή"

Δεν υπάρχουν σχόλια: